Voor ieder bedrijf kan een goede e-mailmarketing strategie van grote waarde zijn voor je bedrijf. Maar e-mailmarketing op zich is niet genoeg.
De eerste stap van e-mailmarketing is te definiëren wat succes voor uw bedrijf betekent. Succesvol zijn met e-mailcampagnes verhoogt voor u de verkoop, drijft u het aantal inschrijvingen op e-mail aan, zet u mensen aan tot actie en bereikt u de aflevering van e-mail. Het ontwerp van de e-mail zal afhangen van het doel dat u voor ogen hebt, dus u moet een strategie bepalen voordat u verder gaat met e-mailmarketing.
Wanneer u e-mail naar een lijst verstuurd, is het opsplitsen van uw e-mail in verschillende lijsten een van de beste manieren om de deliverability van e-mail te verhogen.
#De voordelen van e-mailmarketing
1. E-mailmarketing is een vorm van direct marketing, die zich richt op de één-op-één communicatie tussen een bedrijf en hun klanten. e-mailmarketing kan worden beschouwd als minder duur dan andere vormen van reclame, omdat het alleen gaat om e-mailen naar uw consumenten in plaats van geld uit te geven aan advertenties in tijdschriften, kranten, online videoadvertenties en dus is het goed om te doen.
2. E-mailmarketing is een geweldige manier om klantenloyaliteit op te bouwen en klantenbinding te verbeteren
3. E-mailmarketing kan u helpen uw merk te vestigen omdat het u in staat stelt een gepersonaliseerde e-mail te maken voor elk publiek segment, zodat klanten uw bedrijf kunnen herkennen aan de e-mail.
4. Het is bewezen dat e-mailmarketing de hoeveelheid conversatie met consumenten bevorderd.
5. E-mailmarketing is een effectievere manier om uw doelgroep te bereiken dan sociale media, zoekmachine optimalisatie en direct mail.
Hoe zet je een goede e-mailmarketing campagne op?
Oke, e-mailmarketing is dus belangrijk, maar hoe zet je een effectieve campagne op? Om te beginnen is e-mailmarketing net als elke andere bedrijfsactiviteit. Je moet je publiek begrijpen en de juiste inhoud op het juiste moment aan hen leveren. Op dezelfde manier is e-mail gemakkelijker geworden met e-mail nieuwsbrieven die kunnen helpen bij het verzenden van e-mail blasts op een regelmatige basis. Een ander ding vermeldenswaard is dat e-mail marketing is niet alleen over het verzenden van e-mail naar uw lijst van abonnees. U moet beschikken over e-mail analytics tools die u helpen bij te houden hoeveel mensen e-mail blasts openen, welke e-mail meer opens krijgt en welke informatie wordt genegeerd.
Succes met E-mail
Het succes van een e-mail marketing campagne ligt in het begrijpen hoe e-mail marketing werkt. Het gaat niet alleen om het samenstellen van inhoud voor uw e-mail nieuwsbrieven, maar ook om te weten wat te zetten op verschillende tijdstippen. Bijvoorbeeld, alsu uw e-maillijst op dinsdagochtend e-mailt, kunt u hen misschien beter op maandag een nieuwsbrief sturen. Dit zorgt ervoor dat ze genoeg tijd hebben om de e-mail door te lezen en de nodige stappen te ondernemen die nodig zijn voor e-mail marketing campagnes.
Een ander belangrijk punt is dat e-mailmarketing het beste werkt wanneer het op een transactionele manier wordt gedaan. Dat betekent dat uw lijst van e-mailabonnees wanneer ze een bepaalde actie hebben ondernomen. Bijvoorbeeld, u zou hen kunnen e-mailen nadat zij iets van uw website hebben gekocht. Zorg er wel voor dat je ze maandagochtend een e-mail stuurt als hun aankoop in het weekend was.