Wil jij groeien als bedrijf en een goede indruk achterlaten online? Dan is storytelling ontzettend belangrijk.De storytelling-methode is een concept dat de laatste jaren erg populair is geworden onder online bedrijven. Dit betekent dat storytelling niet langer alleen is voorbehouden aan degenen die een roman willen schrijven, maar kan worden toegepast in bijna elke bedrijfstak. Storytelling kan bijvoorbeeld worden gebruikt als marketingstrategie of als copywritingtechniek. Veel bedrijfseigenaren die storytelling gebruiken voor hun online business vinden vaak positieve resultaten, vooral als ze van nature creatieve mensen zijn.
Waar het bij storytelling om gaat
Stel je voor dat je een verhaal vertelt aan je kinderen of familie. Het verhaal kan iets zijn dat je zelf is overkomen, of misschien is het een verzonnen verhaal. Hoe dan ook, verhalen vertellen heeft altijd een emotionele connectie tussen deverteller en de luisteraars. Mensen houden van storytelling, of het nu fictie of non-fictie is.
Bij storytelling voor online bedrijven is storytelling een communicatietechniek waarmee u een relatie met uw klanten kunt creëren om hen een beter gevoel over uw bedrijf te geven. Het laat mensen lachen, huilen, glimlachen en aan u terugdenken. Dit kan worden bereikt alsstorytelling creëert een band met een emotioneel element.
Tips over storytelling voor uw online business
Nu je weet wat storytelling is, volgen hier enkele tips die je zullen helpen storytelling te gebruiken voor je online business .
Je kunt storytelling ook gebruiken als een e-mailmarketingtechniek of als onderdeel van je social media-inhoud. Het gaat erom dat je weet wanneer en waar storytelling het beste werktvoor u en uw bedrijf. En storytelling hoeft niet moeilijk te zijn. Het kan zo simpel zijn als het schrijven van een paar zinnen over wat uw bedrijf aanbiedt, of zelfs het vertellen van een mop om mensen aan het lachen te maken.
Maar storytelling voor online bedrijven moet niet alleen van de ondernemer komen. Het is belangrijk dat iedereen in een organisatie niet alleen praat over wat het bedrijf dagelijks doet. Klanten willen niet alleen maar horen over uw product of dienst. Ze willen verhalen horen die hen een goed gevoel geven, en storytelling is een manier om dit te doen.
Op de juiste manier en verhaal vertellen
Als storytelling niet natuurlijk voor je is, is het belangrijk dat je de tijd neemt om te leren hoe storytelling werkt en hoe het kan worden gebruikt voor uw online business. Het wiel hoeft niet opnieuw te worden uitgevonden, storytelling wordt al eeuwenlang gebruikt en er zijn veel voorbeelden uit verschillende bedrijven om van te leren. Bovendien hoeft storytelling niet alleen schriftelijk te zijn. U kunt storytellingtechnieken gebruiken door een mop of anekdote over uw klantenservice te vertellen, zodat klanten kunnen lachen en zich gewaardeerd voelen.